lördag 14 juli 2007

Bögar är renliga, flator stökiga

På tal om 99% flatas far som försöker hinta fram ett erkännande, så gör min likadant. I våras utspelade sig följande telefonsamtal mellan oss där han väl väldigt ivrig att berätta allt om middagen de varit bortbjudna på;

Far: Ja, och Lisa har precis flyttat in i ett hus tillsammans med en kille där hon har ett eget rum.

Jag: Ja, men det är väl bra.

Far: Jag tror jag vet varför hon har eget rum...

Jag: Jaså.

Far: Ja, jag tror hon är ganska lik dig...

Jag: Jaha?

Far: Hennes rum är nog ganska likt ditt...

Jag: Jaha.

Efter att jag berättat om detta ytterst underhållande samtalsämne för mina vänner reagerade 50% med Vaddå!? Har hon också stökigt? Men nej, det var nog snarare den ytterst blygsamma flatpropagandan bestånde av lite QX-tidningar som låg och skräpade. Ack, om han nu så gärna vill ha fram ett erkännande, varför frågar han inte bara då?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, precis. Fråga rätt ut så svarar jag, tänker jag med.